• VÝCHOVNÝ PORADCA

        • PaedDr. Adriana Mádrová

          Poradensko-konzultačný deň:  

          štvrtok od 7.00 – 15.00 h, 1. poschodie, pavilón "A 

          Konzultáciu  si môžete vopred dohodnúť prostredníctvom Edupage z dôvodu možných iných aktivít výchovného poradcu, ktorým sa v rámci svojich kompetencií venuje.   


          PRIJÍMACIE KONANIE

          Elektronickou formou prostredníctvom Edupage sa prijímacie konanie žiakov na stredné školy uskutočňuje po dohode výchovného poradcu so zákonnými zástupcami žiakov.

           

          PRIJÍMACIE KONANIE  - ŠKOLY S TALENTOVOU SKÚŠKOU

          Riaditeľ SŠ zverejní kritéria prijatia na štúdium a termíny prijímacích skúšok na odbory, ktoré vyžadujú overenie špeciálnych schopností, zručností alebo talentu.
          Termín: do 28. 2. 2025

          Zákonný zástupca žiaka podáva prihlášku riaditeľovi ZŠ na odbory, ktoré vyžadujú overenie  špeciálnych schopností, zručností alebo talentu.
          Termín: do 20. 3. 2025

          ZŠ odošle prihlášky na SŠ s talentovou skúškou.
          Termín: do 20. 3. 2025

          Talentové skúšky:

          1. termín - 28.4.2025 / 29.4.,25.4.2025

           2. termín - 7.5.2025 / 9.5.,12.5.2025

           

          PRIJÍMACIE KONANIE - ŠKOLY BEZ TALENTOVEJ SKÚŠKY

          Riaditelia SŠ zverejnia kritéria na prijímacie pohovory.   Termín: do 28. 2. 2025

          Zákonný zástupca žiaka podáva prihlášku riaditeľovi ZŠ na ostatné študijné a učebné odbory.

          Termín: do 20. 3. 2025

          ZŠ odošle prihlášky žiakov 9. roč. a žiakov končiacich v nižších ročníkoch na stredné školy (vrátane osemročných gymnázií).

          Termín: do 20. 3. 2025
           

          Prijímacie skúšky na stredné školy:

          1. termín 30.04.2025 alebo 02.05.2025

          2. termín 05.05.2025 alebo 06.05.2025

           

          Celoslovesnké testovanie žiakov 9. ročníka T9 - 2025

          19.03.2025

           

          Celoslovesnké testovanie žiakov 5. ročníka T5 - 2025

          xxx

           


          Zoznam stredných škôl nájdete na webovej stránke Školského výpočtového strediska Liptovský Mikuláš  www.svslm.sk, www.svsmi.sk a aj na webových stránkach www.stredneskoly.sk, www.kamnastrednu.sk.

          Mobilná aplikácia:  stredna.sk

           

          Adresa Centra poradenstva a prevencie v Púchove:
          Centrum poradenstva a prevencie 
          Námestie slobody 1657/13
          020 01 Púchov
          Riaditeľka: Mgr. Iveta Smahová
          Tel. číslo: 042/4632849

          Adresa úradu práce, sociálnych vecí a rodiny:
          Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny
          Štefánikova 820
          020 61 Púchov
          Tel. číslo: 042/4602147

          Praktický lekár pre deti a dorast:
           

          MUDr. FrantišekTalafa

          Súhradka 191
          020 61 Lednické Rovne

          Tel. číslo: 042/4693589

          Linka detskej istoty:
          Poradňa online formou chatu je obvykle pripravená každý deň, vrátane víkendov a sviatkov od 17.00 do 21.00 hodiny na stránke www.pokec.sk

          Ak sa nám z dôvodu vyťaženosti konzultantov nepodarí túto službu obsadiť, nájdete vždy pomoc na tel. čísle 0800 500 500!
          Na bezplatné číslo telefónu 0800 500 500 môže zavolať každý kto potrebuje pomoc alebo chce pomôcť !

           

          Výchovný poradca

          Vykonáva poradenstvo pri riešení osobnostných, vzdelávacích, profesionálnych a sociálnych potrieb žiakov a kariérneho  poradenstva. Odbornú a metodickú pomoc v oblasti výchovného poradenstva poskytuje výchovnému poradcovi poradenské zariadenie centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Púchove.

          Výchovný poradca

          • Uskutočňuje v spolupráci s triednymi učiteľmi vyhľadávanie žiakov s problémami vo výchove a vývine osobnosti. Zabezpečuje pre nich výchovné a výchovno-poradenské aktivity a podľa potreby im sprostredkúva psychologické a iné odborné služby a starostlivosť.
          • Poskytuje konzultácie žiakom a študentom a ich zákonným zástupcom, ako ajpedagogickým zamestnancom školy pri riešení výchovných a vzdelávacích problémov, informuje ich o otázkach štúdia na stredných a vysokých školách a pri voľbe povolania.
          • Osobitnú pozornosť venuje žiakom nadaným, talentovaným, sociálne znevýhodneným a žiakom s postihnutím. Zvýšenú pozornosť venuje aj žiakom nastupujúcim do prvého ročníka a pri prechode na vyšší stupeň, alebo na inú školu.
          • Zabezpečuje a participuje na realizácii účelových preventívnych aktivít pre žiakov a rodičov, najmä besied a skupinových stretnutí, na aktuálne témy z oblasti učenia a vzdelávania, správania a medziľudských vzťahov, adaptácie, záťaže, profesijnej orientácie, prevencie závislostí a iných sociálno-patologických javov ...
          • Na pedagogických radách informuje pedagogických zamestnancov školy o výchovno-poradenských aktivitách a práci výchovného poradcu, ako aj o opatreniach potrebných pre riešenie problémov tried a jednotlivých žiakov. Dôsledne dodržiava a presadzuje v podmienkach školy zákon o ochrane osobných údajov
          • Pomáha žiakom a rodičom pri profesijnej orientácii, voľbe štúdia, povolania a pracovného uplatnenia. Zabezpečuje agendu v súvislosti so sledovaním záujmov a prihlasovaním žiakov a študentov na ďalšie štúdium a do povolania.
          • Úzko spolupracuje s  triednymi učiteľmi a s centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a inými nadväznými organizáciami, pri zabezpečovaní úloh výchovného poradenstva.
          • Aktívne sa zúčastňuje na pracovných poradách, seminároch a školeniach, organizovaných pre výchovných poradcov.

          V záujme zefektívnenia procesu výchovy a vzdelávania na škole a rozvíjania osobnosti žiakov plní výchovný poradca tieto konkrétne úlohy:

          a/ Vo vzťahu k žiakom

          • poznáva osobnosť žiakov, ich schopnosti, záujmy, postoje, osobnostné vlastnosti, motiváciu k učeniu,
          • v spolupráci s učiteľmi a širším relevantným sociálnym prostredím identifikuje žiakov nadaných a talentovaných, trvale a prechodne neprospievajúcich a učiacich sa pod svoje možnosti, navrhuje a v rámci svojej pôsobnosti sa zúčastňuje na realizácii priamych a nepriamych intervencií do výchovno-vzdelávacieho procesu a špeciálnych učebných a rozvíjajúcich programov,
          • identifikuje žiakov s poruchami správania, v rámci svojej kompetencie sa v spolupráci s učiteľmi, rodičmi, vychovávateľmi a ďalšími odborníkmi podieľa na tvorbea realizácii intervenčných a výchovných programov,
          • podieľa sa na vypracovávaní a realizovaní programu profesionálnej orientácie a voľby povolania žiakov, pracuje s problémovými žiakmi z hľadiska voľby povolania,
          • zúčastňuje sa na príprave a realizácii programov výchovy k manželstvu a rodičovstvu, programu duševného zdravia a ďalších programov zameraných na rozvoj osobnostia medziľudských vzťahov v širšom sociálnom kontexte.

          b/ Vo vzťahu k pedagogickým pracovníkom školy a školského zariadenia

          • vykonáva konzultačnú a informačnú činnosti orientovanú na adekvátne uplatňovanie výchovných aspektov v školských podmienkach so zreteľom na optimálny osobnostný vývin žiakov, pre pedagogických pracovníkov školy,
          • v rámci svojej pôsobnosti pomáha pri riešení medziľudských vzťahov v škole a pri optimalizácii jej sociálnej klímy.

          c/ Vo vzťahu k rodičom a zákonným zástupcom

          • vykonáva konzultačnú a informačnú činnosť pre rodičov alebo zákonných zástupcov a spolupracuje s nimi pri nachádzaní a realizovaní optimálnych postupov pri výchove, vzdelávaní a pri rozhodovaní o voľbe profesie mládeže.

          d) Vo vzťahu ku škole alebo školskému zariadeniu ako systému

          • v rámci svojej pôsobnosti predkladá návrhy a podnety na skvalitňovaniea zefektívňovanie školy ako systému,
          • zúčastňuje sa na projektovaní a realizácii podsystémov:
            • osobnostného rozvoja žiakov
            • profesionálnej orientácie a voľby povolania žiakov
            • starostlivosti o nadaných a talentovaných žiakov
            • partnerského a manželského poradenstva a výchovy k rodičovstvu
            • personálneho a sociálneho riadenia a organizačného rozvoja,
          • pre efektívne vykonávanie svojej činnosti sa zúčastňuje výchovno-vzdelávacieho procesu (ako pozorovateľ), pedagogických porád, zasadnutia vedenia školy.

          Úlohy výchovného poradcu na školský rok

          1. Úzko spolupracovať s príslušným CPPPaP ako metodickým orgánom, sprostredkovať prepojenie školy s odbornými inštitúciami pri zabezpečovaní úloh.
          1. Zúčastňovať sa pravidelne na zasadnutiach vedenia školy.
          1. Oboznamovať pedagogickú radu s prácou výchovného poradcu.
          1. Pedagogickým pracovníkom dávať odporúčania a metodické rady, ktoré nie sú v rozpore s príkazmi vedenia školy.
          1. Zabezpečovať poradenskú službu pre výchovných a pedagogických pracovníkov, metodickú a praktickú pomoc v konkrétnych výchovných situáciách.
          1. V spolupráci s ostatnými pedagogickými pracovníkmi sledovať a vyhľadávať všetky výchovno-vzdelávacie problémy v škole.
          1. Uskutočňovať poradenský servis pre žiakov, pomáhať žiakom pri riešení osobného, osobnostného vzdelávacieho, či profesijného vývinu a orientácie.
          1. Viesť kabinet a dokumentáciu: štatút VP, plán práce, denník VP, evidenciu problémových, neprospievajúcich, talentovaných a nadaných žiakov, žiakov so ŠVVP individuálne začlenených, zo sociálne znevýhodneného prostredia, v hmotnej núdzi, s iným rokom školskej dochádzky, oslobodených od vzdelávania vo vyučovacom predmete, poradenský záznam o žiakoch, s rodičmi, záznamy o hromadných akciách, prehľady o individuálnom a hromadnom poradenstve v spolupráci s triednym učiteľom, záznamy o konzultáciách so žiakmi, učiteľmi a zákonnými zástupcami.
          1. Zabezpečiť prevenciu a riešenie problémových žiakov:
          • Poruchy správania
          • Poruchy učenia
          • Starostlivosť o žiakov so ŠVVP
          • Včasné podchytenie rizikových prejavov a vlastností detí s problémami v osobnostnom vývine
          1. V spolupráci s triednymi učiteľmi pôsobiť a vychovávať žiakov k správnemu sebahodnoteniu, usmerňovať žiakov pri voľbe povolania.
          1. Zabezpečovať propagačné materiály a pomôcky pre poradenskú a informačnú prácu.
          1. Sprístupňovať všetkým žiakom školy informácie a poradensko-konzultačnú činnosť.
          1. Sprístupňovať všetkým žiakom 5.- 9. ročníka informácie a poradenskú službu v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy na povolanie.
          1. Evidovať žiakov končiacich povinnú školskú dochádzku v nižšom ročníku, žiakov s iným školským rokom dochádzky, poskytovať im a ich rodičom potrebné informácie.
          1. Pripraviť a realizovať vstupné doklady žiakov končiacich povinnú školskú dochádzku (vrátane žiakov končiacich povinnú školskú dochádzku v nižšom ročníku a žiakov hlásiacich sa na osemročné gymnázium).
          1. Viesť evidenciu prehľadov o profesionálnej orientácii žiakov od 7. ročníka (v 6. ročníku len nižšie končiacich, zisťovanie záujmu o budúce povolanie v 5. a 6. ročníku iba formou veku primeraného dotazníka).
          1. Uskutočňovať pravidelný servis informácií v oblasti výchovy k voľbe povolania, informovať o podmienkach prijatia na jednotlivé školy, oboznámiť žiakov s rôznymi typmi SŠ, odbormi, termínmi prijímacieho konania,
          1. V rámci výchovy a vzdelávania prehlbovať právne vedomie žiakov. V prípade podozrenia na zanedbávanie, fyzické, psychické týranie, šikanovanie alebo účasť na užívaní a šírení drog, spolupracovať s CPPPaP, s rodičmi, odborom sociálnych vecí a rodiny, pediatrom, oddelením policajného zboru a inými výchovnými inštitúciami.
          1. Využívať metodické materiály týkajúce sa školskej integrácie.
          1.  Posilňovať zdravý životný štýl žiakov, upevňovať ich fyzické a duševné zdravie.
          1. Spolupracovať s úradom práce, záujmovými občianskymi organizáciami, sledovať a skúmať miestne a regionálne potreby.
          1. Venovať pozornosť problematike diskriminácie, rasizmu, xenofóbie iných prejavov intolerancie.

          Preventívne programy sú uvedené v Pláne triednych aktivít na školský rok.

          Aktivity na hodinách:

          Hry, aktivity, techniky zamerané na rozvoj spolupráce, tvorivosti, komunikačných zručností, emocionálnej inteligencie, na efektívne riešenie konfliktov, na prehĺbenie vlastného sebapoznania a poznania iných ľudí... Diskusie o spoločenských témach, diskusie zamerané na riešenie aktuálnych problémov triedy.

          Užitočné linky:

          www.svslm.sk                                           

          www.upsvar.skwww.e-bezpeci.cz

          www.minimalizacesikany.cz

          www.pomocobetiam.sk

          www.infodrogy.sk

          www.nadanie.sk

          www.nadanedeti.cz    

          www.minedu.sk

          www.prevenciasikanovania.sk

          www.bezpecnenainternete.sk

          www.sikana.eu

    • Kontakty

      • Základná škola Eduarda Schreibera
      • riaditel@zslednickerovne.sk
      • +421 424 693 547 sekretariát
        +421 911 504 411 riaditeľka školy
        +421 424 711 381 zástupkyňa pre 1. stupeň
        +421 424 693 576 vedúca školskej jedálne
        +421 910 304 455 ekonómka
      • Schreiberova 372/6
        020 61 Lednické Rovne
        Slovakia
      • 31202462
      • 2021354159
  • Fotogaléria

      zatiaľ žiadne údaje